Pro veřejnost (úvodní)

Středočeská záchranka pokračuje v modernizaci

IMG 5445

 

Zdravotnická záchranná služba Středočeského kraje před třemi lety zahájila projekt zavedení ultrasonografického vyšetřování v přednemocniční péči a devět vozů vybavila přenosnými ultrasonografickými přístroji. Tyto přístroje velmi úspěšně využívají lékaři středočeské záchranky, specialisté pro urgentní medicínu v péči o nemocné v ohrožení života. I na základě těchto zkušeností se rozhodlo vedení středočeské záchranky pro další dva inovativní projekty. Oba mají společné to, že jsou zaměřeny na zapojení nových technologií do přednemocniční neodkladné péče, které povede ke zlepšování péče zejména o nemocné v kritickém stavu.

(Pokračování textu…)

Záchranářská ulička – nově od 1. října v ČR

Česká republika sladila pravidla pro vytvoření průjezdu pro záchranáře s okolními státy

Záchranářská-ulička-nově-768x516

 V Německu nevytvoření záchranářské uličky trestají pokutou 320 eur a jedním měsícem zákazu řízení. V Rakousku vyjde omezení záchranářského vozidla až na 2 180 eur.

Povinnost vytvořit na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla průjezd pro záchranáře byla poprvé stanovena novelou zákona o silničním provozu od 1. července roku 2006. Zatímco na komunikacích o dvou pruzích v jednom směru jízdy platila pravidla stejná jako např. v Německu, Rakousku či Maďarsku, v případě troj- a vícepruhových komunikací to bylo přesně opačně. Od 1. října letošního roku se u nás situace mění. Nově platí, že pokud není dálnice či silnice pro motorová vozidla s nejméně dvěma jízdními pruhy volně průjezdná z důvodu kolony stojících nebo pomalu jedoucích vozidel volně průjezdná, jsou řidiči vozidel povinni vytvořit mezi jízdními pruhy prostor pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy. „Na rozdíl od předchozí právní úpravy jsou řidiči povinni vytvářet průjezd nejen v případě vzniku kolony stojících vozidel, ale také v případě pomalé jízdy. Nově také není stanovena šířka vytvořeného průjezdu. Evropská rada pro bezpečnost silničního provozu doporučuje minimálně 3 metry, i to však může být v případě průjezdu rozměrných hasičských automobilů málo,“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Při vytváření tzv. záchranářské uličky nově platí obdobná pravidla jako v Německu, Rakousku, Maďarsku, Slovinsku, Lucembursku a Švýcarsku. Konkrétně pak podle počtu pruhů v jednom směru jízdy se musejí řidiči chovat následovně:

(Pokračování textu…)

Projekt „Modernizace a standardizace vybavení Zdravotnické záchranné služby“

Registrační číslo: CZ.1.06/3.4.00/23.09632
byl spolufinancován z prostředků Evropské unie, z evropského fondu pro regionální rozvoj
Zdravotnická záchranná služba Středočeského kraje v letech 2014 – 2015 realizovala projekt „Modernizace a standardizace vybavení Zdravotnické záchranné služby“ v rámci integrovaného operačního programu (IOP), 23. výzvy „ZAJIŠTĚNÍ EFEKTIVNÍ HLASOVÉ A DATOVÉ KOMUNIKACE SLOŽEK IZS PŘI ŘEŠENÍ MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ“. Projekt byl dokončen k 31. 12. 2015, další detaily výzvy a projektu následují.

Bližší informace o projektu naleznete ZDE.